Salakyyneleitä

Kuka välittää mielenterveyspotilaan perheen tunteista, surusta, pelosta ja turhautumista?

2007-04-26

Herne helistimessä

Narsisitinen persoonallisuushäiriö ... se minulla kuulema on.

Tänään tuntui siltä että voisimme pitkästä aikaa keskustella muustakin kuin säästä ja tv-ohjelmista.

Mutta se ei mennyt ihan putkeen. Puhuimme mm. siitä, mitä puolisoni oli sanonut maanisen viikonlopun aikana ... ja sain kuulla, että valehtelen, että minulla on narsistinen persoonallisuushäiriö (isältä peritty), että ... Hän kun ei muista niistä mitään.

Voi miksi sen mp3-soittimen piti olla silloin hukassa, enkä saanut pahimpia vuodatuksia talteen.

Sain kuulla myös hänen muuttavan pois heti kun hän kuntoutuu työkuntoon ja saa omaa rahaa.

Ja muutaman hetken päästä oltiinkin sitten lähdössä yhteiselle lomamatkalle. Joskus elo on kuin herneellä helistimessä.

3 Comments:

At 4/28/2007 3:45 PM, Anonymous Anonymous said...

En oikein osaa kommentoida. Ilmoittaudun kuitenkin käyneeni. Tai jätän hajanaisia merkkejä.

----

Tyyny

Ehkä joskus oli jotain muuta
pitkiä öitä päivät täynnä kaipuuta
en muista paljonkaan
Iltaisin puhutaan pitkään meistä
sä huokaat ja tuijotat keittiöveistä
mun kahvi oon haaleaa taas
Ja sä sanot mä oon tyyny sun naaman päällä
mä oon umpikujan pää
mä oon se kamala vanne joka keväisin aina sun otsaasi kiristää
tyyny sun naaman päällä
mä oon umpikujan pää
mä oon se kamala vanne joka keväisin aina sun otsaasi kiristää
Tapetteihin ikävä juuttuu
jonain päivänä ei jaksa enää suuttuu
mitä sitten tapahtuu
Niskaa särkee olen väsynyt tähän
meisson raivoa paljon ja sanoja niin vähän
mennään välillä nukkumaan

Maija Vilkkumaa

----

Kysyt, kuka välittää. Niin, kuka välittää... Voimia.

 
At 4/29/2007 2:53 AM, Anonymous Anonymous said...

Mulla ei ole omakohtaista kokemusta näistä asioista, tulin voidakseni ymmärtää. Se ei olekaan ihan helppoa, mutta sitä ei ole Sinunkaan elämäsi. Lähinnä yritän ymmärtää sitä, miksi kestää tuo kaikki, onko rakkaus niin suurta? Kun voisi elää tavallistakin elämää. Ja olisinko itse niin epäitsekäs ihminen että jaksaisin tuommoisia taisteluja puolison kanssa ja puolesta. Olen itse elänyt mielenterveysongelmaisen kanssa saman katon alla lapsuudessani, ja sitä en haluaisi kenellekään.

 
At 2/17/2013 4:19 AM, Anonymous Anonymous said...

Kiitos järkevää kritiikkiä. Me & My naapuri oli juuri valmistautumassa tehdä tutkimusta tästä. Saimme napata kirjan paikallisesta kirjastosta mutta mielestäni opin enemmän tästä virkaan. Olen hyvin iloinen nähdessäni näin paljon tietoa jaetaan vapaasti siellä.

 

Post a Comment

<< Home